Fiscaal aftrekbare giften

Minder belastingen betalen door het bouwproject te steunen: het kan!

Om de verdere afwerking en inrichting van onze lokalen en te financieren kunnen we via Scouts & Gidsen Vlaanderen deelnemen aan het systeem voor fiscaal aftrekbare giften. Bij een storting van minimaal 40 euro, krijg je een fiscaal attest van Scouts & Gidsen Vlaanderen. Op die manier kan je via de belastingen 45% van het gestorte bedrag recupereren. Scouts & Gidsen Vlaanderen stort dan maandelijks de giften door naar onze bouwrekening. ​

Alvast bedankt voor uw vrijblijvende gift!

Betalingsgegevens fiscaal aftrekbare giften:

Rekeningnummer:      BE 55 4096 5041 4144
Naam begunstigde:    Scouts & Gidsen Vlaanderen vzw
Adres begunstigde:    Wilrijkstraat 45, B-2140 Antwerpen
Mededeling:               BVG 5-369 SCOUTSLOKALEN WINNI

Hoe werkt het?

Giften aan erkende instellingen geven recht op een belastingvermindering van 45%. Een voorwaarde is dat de gift minimaal €40 per kalenderjaar bedraagt.  Omdat wij zelf geen erkende instelling zijn werken we samen met Scouts en Gidsen Vlaanderen VZW. Als u ons uniek projectnummer (BVG 5-369 SCOUTSLOKALEN WINNI) vermeldt in de betaalopdracht dan zorgen zij ervoor dat uw gift bij ons terecht komt en dat u van de belastingvermindering geniet. Eenmaal per jaar maakt Scouts en Gidsen Vlaanderen een fiscaal attest op voor het voorbije kalenderjaar. Ze verzenden dit in maart naar het adres en de naam vermeld op de overschrijving van de gift. Dit fiscaal attest kan u ingeven in uw belastingaangifte van het voorbije kalenderjaar en dat geeft recht op een belastingvermindering.

Meer informatie: http://financien.belgium.be/nl/particulieren/belastingvoordelen/giften/